Les {1}

Kennismaking en het opzetten van onze ontwikkelomgeving. Samen verkennen we de basisbeginselen van het programmeren. Basisprogrammalogica leren blijft een essentiële vaardigheid. Kinderen kunnen zelfs vaak sneller leren programmeren dan volwassenen, omdat ze niet weten hoe "moeilijk" coderen hoort te zijn.

Les {2}

HTML & CSS initiatie. We bouwen onze eerste echte webpagina en plaatsen deze online. Ondanks zijn intellectuele reputatie is programmeren een praktische vaardigheid die oefening vereist, meer dan alleen het lezen van boeken. Onze interactieve shell moedigt experimenten aan om uit te vinden welke instructies dat doen.

Les {3}

Tijd om te programmeren. Dit doen we met javascript. Syntax, condities, iteraties komen allemaal aan bod. Het schrijven van code gaat veel verder dan alleen maar praten over concepten. Zelfs na het leren van variabelen en functies, is het intimiderend om voor een lege editor te zitten en een nieuw programma te starten. Dus tijd voor huiswerk 🙂

Les {4}

We duiken dieper in de javascript wereld en verfijnen onze applicatie. We proeven ook van game app design. We kijken naar de broncode van kleine spellen en programma's met minder dan een paar honderd regels code. Samen voeren we een enkele aanpassingen door aan een bestaande codebase. We converteren onze javascript, HTML, CSS3 applicatie naar een hybrid mobile app.

Les {5}

Tijd om de creatieve tour op te gaan. We overgieten onze applicatie met een persoonlijk css sausje. We gebruiken verschillende hulpmiddelen om grafisch applicatie ontwerp en UX/UI (user experience/user interface) aan onze kids te introduceren. Omdat grafisch ontwerp overal in het moderne leven doordringt, kan het contraproductief zijn om dit als vanzelfsprekend te beschouwen. Weerom een essentiële vaardigheid.

Les {6}

Testen, spelen en experimenteren. Na de installatie van onze eerste echte mobile application op onze android smarphone of tablet, sluiten af met een presentatie van onze applicatie. Ouders en/of grootouders welkom!

hello1hello2